Jak jeść tofu? Jak się zachować. Savoir vivre.

     Tofu jest produktem sojowym, a jak wiadomo soja jest bardzo zdrowa. Jest jednym z elementów diety wegetariańskiej, ale warto, aby każdy od czasu do czasu sięgnął po ten produkt. Przede wszystkim stanowi wspaniałe źródło białka. Tofu jest najzwyczajniej w świecie sojowym twarożkiem. Zawiera dużo wapnia, tłuszcze nienasycone i wiele cennych witamin oraz minerałów.

     Znajduje zastosowanie w najróżniejszych potrawach. Przeniknęło do kuchni europejskiej, ale jest też częstym składnikiem kuchni orientalnej. Tofu występuje w różnej postaci. Tofu o aksamitnej konsystencji stanowi świetny zamiennik twarogu, śmietany, jogurtu czy mleka. Nie każdemu spodoba się pomysł zastąpienia sera żółtego w pizzy lub lasagne, ale do smaku tofu można się z czasem przyzwyczaić i używa się go również w takich potrawach. Z tofu można zrobić omlet bez użycia jajek. W czystej postaci łączy się go też ze świeżymi owocami i serwuje jako deser.

     Twarde tofu z wyglądu właściwie niczym nie różni się od sera białego. Smakuje jednak inaczej. Idealnie sprawdza się w potrawach gotowanych. Tofu można smażyć w panierce, ale też bez jej wykorzystania, czyli zupełnie solo. Pasuje do potraw duszonych. Znajduje zastosowanie jako dodatek do gulaszów, zup, sałatek oraz wielu innych potraw. Nadaje się do okraszania różnych dań.

     Tofu można zastosować jako element dań wegetariańskich, ale również mięsnych. W kuchni chińskiej można znaleźć mnóstwo przepisów z tofu. Niektórym osobom może zasmakować od razu, a inni nie zawsze się do niego przekonują. Jednak smak można polubić dzięki umieszczeniu tofu w zalewie. Wtedy smakuje od razu lepiej. Zawsze można stworzyć zalewę własnego pomysłu, ale do tradycyjnych należy mieszanka oliwy z oliwek, czosnku i takich przypraw jak sól i pieprz. Można też dodatkowo doprawić majerankiem albo oregano. Dobrym rozwiązaniem jest ponadto sos pomidorowy odpowiednio przyprawiony papryką i czosnkiem.