Porady > Sport >Rower 

Rower czy wioślarz? Co lepsze? Na czym ćwiczyć?

Napisane przez bolek 863 dni temu Rower| rower wioślarz
     Wybór pomiędzy wioślarzem a rowerem zależy od efektów, jakie zamierzamy osiągnąć, a także od stanu zdrowia. Rower nie wymaga idealnego stanu zdrowia, ponieważ wysiłek na nim jest lżejszy. Natomiast w przypadku ćwiczeń na wioślarzu konieczne jest mocne serce, a także dobra wydolność płuc. W kwestii wydolności płuc można ją sobie stopniowo wyrobić na tym urządzeniu, ale naprawdę należy uważać, aby nie przeholować z treningiem w początkowej fazie. Natomiast w przypadku wad serca, które dopuszczają uprawianie sportu konieczny jest jednak wysiłek mniej obciążający serce.

     W przypadku treningów cardio wioślarz jest jednym z najefektywniejszych urządzeń. Treningi cardio są to treningi tlenowe. Laikom pewnie takie określenie niewiele mówi, więc mówiąc ściślej są to po prostu treningi wytrzymałościowe. Wioślarz, podobnie jak rower posiada regulację oporu. Treningi należy zaczynać od lżejszego obciążenia. Podczas wiosłowania muszą pracować mięśnie i stawy całego ciała. Spalanie kalorii następuje szybciej niż podczas pedałowania na rowerze. Przy ustawieniu niskich oporów stawy nie są obciążane, dlatego wioślarz nadaje się dla osób z nadwagą. Prawidłowe ćwiczenie sprawia, że wzmacniają się mięśnie nóg, przede wszystkim dwugłowe i obszerne. Zarówno przód, jak i tył ud zostaje dobrze wypracowany. W ruchu wprawiane są mięśnie pośladkowe, a przez to angażowane są również biodra. Trening na wioślarzu zapewnia zaangażowanie mięśni pleców i grzbietowych. Ważną rolę odgrywają ręce. Wzmacniają się ramiona. Najbardziej pracują bicepsy. Ruch rąk powodujący przyciąganie sprzyja również poprawie stanu klatki piersiowej. Wioślarz jest doskonałym urządzeniem ogólnorozwojowym.

     Rower daje mniejsze możliwości niż wioślarz, ponieważ nie wpływa na rozwój górnych partii ciała. Natomiast znakomicie ćwiczy nogi i mięśnie brzucha. Jest też bezpieczny dla osób z problemami zdrowotnymi.