Dieta na mocne włosy i paznokcie. Na czym polega?

0
47
dieta na włosy i paznokcie

Kosmetyki nie są pomocne, kiedy wygląd włosów i paznokci wynika z braku potrzebnych organizmowi składników. Brak witamin i minerałów w diecie bardzo szybko można dostrzec. Kondycja włosów, paznokci i skóry znacznie się wówczas pogarsza.

Dieta na mocne włosy i paznokcie – zasady

     Włosy potrzebują witamin A, B6 i B12, C i E, kwasu foliowego, jodu, żelaza, miedzi i cynku, aby były mocne. Witamina A zapobiega pojawianiu się łupieżu i wypadaniu włosów. Można ją znaleźć w zielonych warzywach, jajach i mleku, w marchwi i papryce oraz w wątróbce. Witamina C jest potrzebna do tego, aby włosy nie rozdwajały się i nie były łamliwe. Znajduje się w sokach owocowych, cytrusach, czarnej porzeczce i kiwi. Jedną z przyczyn wypadania włosów jest niedobór kwasu foliowego, witaminy B6 i B12. Warto uzupełniać ilość tych składników w organizmie poprzez jedzenie marchwi pomidorów, warzyw strączkowych i brązowego ryżu. Witamina E przyspiesza wzrost włosów. Poprawia ich nawilżenie i dodaje blasku. Znajduje się w orzechach i nasionach, jajach, zielonych warzywach i pełnoziarnistym pieczywie. Niedobór jodu także wpływa negatywnie na kondycje włosów. Jego źródłem są morskie ryby i zielona sałata. Należy jeść też orzechy, chude mięso i ryby ze względu na to, że są źródłem cynku. Jego niedobór jest bowiem przyczyną łysienia. Równie ważna jest miedź. Znajduje się w ziemniakach, bananach, rybach i soi. Nie zapominaj także o żelazie. Jedz więc także mięso, szpinak, rodzynki i fasolę.

     Dieta nie zadziała, jeżeli nie będzie systematycznie przestrzegana. Na efekty trzeba poczekać. Niekiedy nawet trzy miesiące, w zależności od tego, jaki jadłospis się stosuje.

Zalety i wady

Stosownie się do zaleceń diety znacznie poprawia kondycję włosów i paznokcie. Jadłospis jest bardzo urozmaicony, a posiłki smaczne. Jest to zbilansowany program żywieniowy. Niemniej jednak należy jeszcze pamiętać o zdrowym i rozsądnym odżywianiu, aby dieta nie odbiła się negatywnie na figurze.

Jadłospis

Śniadanie:
Sałata z rzodkiewkami, banan.

II śniadanie:
Jogurt naturalny, garść migdałów.

Obiad:
Brokuły, filet z kurczaka.

Podwieczorek:
Galaretka truskawkowa, garść nasion słonecznika.

Kolacja:
2 jabłka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here