Zakwasy mięśni. Jak zapobiegać i leczyć?

0
35
zakwasy mięśni

Zakwasy mięsni pojawiają się około ośmiu do dwudziestu czterech godzin po wysiłku fizycznym, a bolesność mięśni ustępuje po kilku dniach. Powszechnie uznaje się, że zakwasy mięśni powstają w skutek kumulowania się kwasu mlekowego w mięśniach, który jest produktem ubocznym procesu spalania w przypadku niedoboru tlenu.

Zakwasy mięśni – masaż leczniczy

     Jednym ze sposobów radzenia sobie z bólem mięśni spowodowanym kwasem mlekowym, jest masaż leczniczy, który poprawia krążenie krwi. Wykonuje się go dłonią biorąc naprzemienne gorące i zimne prysznice, na bolące mięśnie. Należy być ostrożnym, aby organizm nie doznał szoku termicznego. Masaż należy wykonywać systematycznie, bez względu na to, czy ma się zakwasy mięśni czy nie, ponieważ gdy mięśnie nie są przyzwyczajone do masażu, będą następnego dnia jeszcze bardziej bolesne.

Kąpiel

     W celu zmniejszenia bolesności mięśni po wysiłku fizycznym, należy brać naprzemienne kąpiele. Jednego dnia kąpiel powinna być gorąca, a drugiego zimna. Dzięki temu poprawie ulegnie krążenie krwi, a zatem ukrwienie mięśni.

Preparaty rozgrzewające

     Coraz częściej w celu zmniejszenia bolesności mięśni stosuje się maści rozgrzewające. Zazwyczaj ich działanie polega na tym, że poprzez stymulacje czuciowych zakończeń nerwowych znajdujących się w skórze, uzyskujemy efekt zmniejszenia bólu. Często składnikiem tego typu maści jest mentol, który ma właściwości rozgrzewające, a także ułatwia wchłanianie się pozostałych składników w skórę. Niektóre preparaty są wzbogacone o olejki eteryczne, które także mają działanie rozgrzewające. Objawy bólu mięśniowego łagodzą również preparaty powstałe na bazie alkoholu. Wiele preparatów rozgrzewających powstaje także na bazie ziół.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here